چگونگی ساخت توپ پلاستیکی در خانه

ساخت توپ پلاستیکی در خانه در وهله اول بسیار دشوار و غیر ممکن بنظر می‌رسد. ولی شما می‌توانید با بقایای کاغذ و نایلون‌های پلاستیکی توپ پلاستیکی کوچک برای خود و یا حتی بچه های خود تهیه کنید. برای این کار می‌توانید تکه‌های روزنامه باطله یا نایلون را کاملا مچاله کرده و به شکل توپ در آورید. سپس برای این که آنها را کنار هم نگه دارید، با نایلون پلاستیکی آن را بپوشانید و به شکل کره آن را ببندید. سپس مجددا چند لایه نایلون روی آن بکشید و با چسب یا طناب نایلونی آن را ببندید. حالا شما یک توپ نایلونی و خانگی دارید. 

هندی‌ها و برزیلی‌ها در زمان‌های دور توپ‌های چرمی 40 تکه دست ساز تهیه می‌کردند. تکه‌های چرم پنج ضلعی را به هم می‌دوختند و توپ چرمی تهیه می‌کردند. بعدها، با توسعه صنعت و تولید پلاستیک، توپ‌های پلاستیکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شدند. ساده‌ترین آن ها همین توپ فوتبال رنگی بچه‌های ایرانی در چند دهه گذشته است که خاطرات دلچسبی را برای کودکان ایران رقم زده است. 

ساخت توپ پلاستیکی در خانه

در دهه‌های 40 تا 70 شمسی، هر کودک ایرانی یک توپ فوتبال پلاستیکی به دست داشت. کمتر جوان ایرانی را پیدا می‌کنید که به یاد خاطرات زیبای بازی با توپ فوتبال پلاستیکی‌اش در دوران کودکی نیافتد. بازی گل کوچیک، یکی از بازی‌های فوتبالی خاطره انگیز دوران کودکی همه بچه‌های ایران است. در این بازی، پسربچه‌های کوچک و نوجوانان دور هم جمع می‌شدند و دریبل زدن به یک توپ رنگی پلاستیکی با هم فوتبال بازی می‌کردند. این توپ‌های پلاستیکی از لایه نازک پلاستیک ساخته می‌شدند. بنابراین، نگه داشتن این توپ‌ها کاری بسیار دشوار بود. برای رفع این مشکل، یک توپ پلاستیکی دیگر را از وسط برش می‌دادند و توپ پلاستیکی سالم را داخل آن می‌گذاشتند. این امر باعث می‌شد که توپ سالم بماند و دیرتر سوراخ شود. این توپ‌ها بسیار ارزان بودند و براحتی می‌شد از سوپر مارکت سر محل خریداری کرد. جنس پلاستیک و سبکی آن ها باعث می‌شد هر کودکی در هر سنی با این توپ‌ها بازی کند.

توپ پلاستیکی نوستالژی و بازی گل کوچیک در کوچه- اسپورتینو

یاد و خاطره توپ پلاستیکی نوستالژی و بازی گل کوچیک در کوچه

اغلب بازیکنان مشهور در باشگاه‌های مطرح جهان از خانواده‌های کم درآمد و اقشار فقیر هستند. تلاش بسیار آن ها با کمترین امکانات باعث پیشرفت آنها در زندگی بوده است. بازی با همین توپ‌ پلاستیکی سرآغازی بود بر معرفی فوتبالیست‎‌های جوان و حرفه‌ای در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال و تیم ملی. حتی برخی از آن ها توان خرید توپ پلاستیکی را هم نداشتند و خودشان در خانه توپ چرمی یا پارچه‌ای توپر می‌ساختند. آن ها بازی فوتبال را با توپ‌های دست‌سازشان با بازی در زمین‌های خاکی اطراف شهر و روستا یادگرفته‌اند. بعدها با شرکت در مسابقات محلی، منطقه‌ای و باشگاهی راه خود را برای ورود به باشگاه‌های مطرح باز کرده‌اند.

علی رغم، شیرینی این توپ فوتبال پلاستیکی و نوستالژیک بودن آن، ضعف‌های بسیاری هم داشت. این توپ‌ها بسیار نازک بودند و با کوچکترین خراشی پنچر یا پاره شده و بازی فوتبال را به کام بازیکنان تلخ می‌کردند. با این حال نسل قدیم بچه‌های ایران لذت بازی با این توپ پلاستیکی را در ماه‌های گرم سال با هیچ چیزی عوض نمی‌کردند.
این توپ پلاستیکی معمولا در رنگ‌های مختلف آبی، سبز، زرد، قرمز توسط کارخانجات تولید می‌شدند. پلاستیک مورد استفاده در این توپ‌ها از نوع POM است که بسیار سبک بودند. برای تولید این توپ‌ها از قالب مخصوص استفاده می‌کردند. مهمترین خصوصیات این توپ‌ها این است که ارزان قیمت و سبک هستند. 

انواع توپ پلاستیکی نوستالژی- اسپورتینو

انواع توپ پلاستیکی

در حال حاضر نیز، انواع توپ پلاستیکی در اندازه‌های مختلف برای فوتبال، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ و تنیس روی میز و غیره با جنس مرغوب و کیفیت عالی تولید می‌شود. توپ‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال پلاستیکی نوعی حالت ارتجاعی دارند. کیفیت بالا، سبکی و قیمت مناسب آنها نسبت به توپ‌های چرمی بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های توپی را به خود جلب می‌کند. یکی از مزایای توپ‌های پلاستیکی این است که می‌توان طرح‌های مختلف و رنگ‌های مختلف را روی آن ها چاپ کرد. بنابراین تنوع در طرح این توپ‌های لاستیکی با هر نوع سلیقه‌ای می‌تواند مطابقت داشته باشد.

انواع توپ پلاستیکی چند لایه فوتبال، بسکتبال و والیبال- اسپورتینو

یک پیشنهاد جذاب برای طرفداران توپ پلاستیکی 

علاقه‌مندان به توپ ورزشی همواره به دنبال انواع توپ ورزشی سبک و خوش دست همراه با طرح‌های مختلف هستند. در ادامه مقاله ساخت توپ پلاستیکی در خانه، فروشگاه ورزشی آنلاین اسپورتینو با هدف جلب رضایت علاقه‌مندان به توپ ورزشی پلاستیکی، انواع لوازم و پوشاک ورزشی را با قیمت مناسب ارائه می‌کند.

انواع لوازم و وسایل ورزشی

  1. خرید انواع اسکیت و اسکوتر
  2. سفارش انواع توپ ورزشی شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال، فوتسال، واترپلو، ول بال، بدمینتون
  3. خرید بازی فکری و اسباب بازی: شطرنج
  4. خرید آنلاین لوازم ورزش‌های توپی: تنیس و پینگ پنگ
  5. خرید لوازم ایروبیک و آمادگی جسمانی: لوازم تناسب اندام و طناب
  6. سفارش پوشاک و کفش ورزشی
  7. سفارش ساک و کوله پشتی
  8. سفارش لوازم رزمی
  9. خرید و سفارش لوازم شنا و بادی

فروشگاه اینترنتی اسپورتینو با توجه به استقبال شایان ورزش دوستان و ورزشکاران عزیز توپ فوتبال پلاستیکی نوستالژی، انواع توپ ورزشی پلاستیکی  برند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را ارائه می‌نماید. اهم این توپ‌ها شامل موارد ذیل هستند که جزو محبوب ترین و پربازدیدترین محصولات فروشگاه ورزشی اینترنتی اسپورتینو محسوب می‌شوند.

نمونه هایی از توپ های ورزشی پرطرفدار

  1. توپ فوتبال النصر با طرح رونالدو، فوکس رونالدو و فوکس مسی
  2. توپ فوتبال جام جهانی 2022 
  3. توپ فوتبال مدل جام قهرمانی اروپا یورو ۲۰۲۴ EU
  4. توپ پلاستیکی فوتبال با طرح لوگوی باشگاه‌های مطرح اروپایی پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ، دورتموند، لیورپول، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، منچستر یونایتد
  5. توپ پلاستیکی والیبال، هندبال، واترپلو، فوتسال بسکتبال Delta و فانتزی
  6. توپ پلاستیکی والبال 2 تا 10 کیلویی
  7. توپ مدیسین بال 1 تا 7 کیلویی

توپ فوتبال چرمی سایز 5 طرح مولتن uantaggio- اسپورتینو

سخن آخر این که:

فروشگاه ورزشی آنلاین اسپورتینو امکان پرداخت آنلاین و اقساطی برای خرید اینترنتی انواع لوازم ورزشی خود فراهم نموده است. محصولات این فروشگاه کاملاً اصل بوده و دارای 7 روز ضمانت بازگشت است. جهت ارتباط با کارشناسان ما و دریافت اطلاعات بیشتر جهت سفارش و خرید آنلاین با شماره 04533873914 تماس حاصل فرمایید.